Om du valt att betala med faktura skickas avin från Resurs Bank vid beställningstillfället. Väljer du delbetalning får du första avin en månad efter köptillfället. Du hittar fakturan för ditt köp på Mina sidor via resursbank.se eller i Resurs Banks app. Där väljer du hur och när du vill betala samt håller koll på dina transaktioner. Vid eventuella frågor, kontakta kundservice@resurs.se eller 0771-11 22 33.
Min leverans är försenad, men jag har fått en faktura. Varför då?
Våra leveranstider är preliminära, och vår samarbetspartner Resurs Bank blir inte automatiskt uppdaterad kring eventuella förseningar. Därför kan situationer uppstå där förfallodatumen på fakturan ligger tidigare än den beräknade leveransen av din order. Skulle detta ske och om du inte vill betala din faktura innan leverans, är du alltid varmt välkommen att höra av dig till kundtjanst@norrgavel.se, så hjälper vi dig att kontakta Resurs Bank för att justera förfallodatumen utan extra kostnadstillägg.
Vad är skillnaden på faktura och delbetalning?
Faktura – du har upp till 60 dagar på dig att betala din faktura. Du har alltid till sista dagen i nästkommande månad på dig att betala din faktura. Om du handlar i slutet av månaden, blir betaltiden kortare än 60 dagar. När du väljer att betala med faktura, stängs ditt fakturakonto hos Resurs Bank efter att fakturan är betalad. Samtliga villkor finns i vår kassa.
Delbetalning – här väljer du själv om du vill betala hela beloppet direkt eller om du vill delbetala ditt köp under en längre period. Betaltiden är mellan 60–90 dagar och är alltså något längre än fakturaalternativet. Om du väljer alternativet delbetalning, skapas det per automatik upp ett konto hos Resurs Bank, som du behöver avsluta efter slutförd betalning. Samtliga villkor finns i vår kassa.